V torek 20. septembra je v Ljubljani po prvi prijavi domnevno prišlo do poskusa ugrabitve otroka na poti v šolo. 

 

Na poti v šolo je deček doživel neprijetno izkušnjo in ob njej odlično reagiral. Zaskrbljena mamica učenke, ki je prejela spodnji dopis, nam ga je posredovala in ga objavljamo v celoti:

Spoštovani starši, skrbniki in zaposleni,

obveščen sem bil o dogodku, ki ga je doživel učenec iz OŠ Kolezija, zato obvestilo posredujem tudi vam.

Včeraj je eden od učencev sosednje šole na poti v šolo doživel izjemno neprijetno izkušnjo, ki pa se je predvsem zaradi izjemno dobre reakcije osveščenega otroka srečno končala.

Otroka, ki je bil na poti v šolo in v ulici kjer živi (bližina knjižnice Prežihovega Voranca), je neznana oseba nagovorila z besedami naj pogleda v njegov avto. Otrok je hitro stekel stran in ob prihodu v šolo takoj obvestil razredničarko. Na šoli so takoj obvestili PP Vič in otrokove starše.

Policisti PP Vič so poostrili nadzor v tem delu šolskega okoliša, izpeljali postopke in osebo, ki je otroka vabila v avto, prijeli.

V prihodnjih dneh bomo na šoli izvedli preventivne pogovore, saj se bodo učitelji v šoli z otroki pogovorili o primernem ravnanju v takšnih primerih. Vljudno prosim, da nas pri prizadevanjih podprete in se tudi sami s svojimi otroki pogovorite o primernem ravnanju v takšnih primerih.

Verjamem, da si vsi želimo, da do takšnih dogodkov ne bi več prišlo, a prav je, da otroke opremimo tudi s takšnimi informacijami, da bodo vedeli kako ravnati, če bi se morda kdaj znašli v podobni situaciji.

Na policijo smo naslovili vprašanja v zvezi z dogodkom. Policijski inšpektor Tomaževič nam je odgovoril na naša vprašanja in odgovor objavljamo v celoti:

Glede vprašanj lahko pojasnimo da smo bili, 20. 9. 2022, popoldan preko enega izmed vzgojno-varstvenih zavodov na območju Viča obveščeni o dogodku, kjer naj bi takrat neznana oseba ogovarjala otroka, ko je ta hodil po cesti.

Policisti so se takoj odzvali na obvestilo o dejanju/dogodku, v katerem je bil udeležen otrok in so pričeli z intenzivnim zbiranjem obvestil o vseh okoliščinah dogodka. V  konkretnem primeru je šlo za  obvestilo enem dogodku, policisti pa so pri tem sodelovali tako s starši otroka kot vzgojno-varstvenim zavodom.

Že naslednje jutro je bila ugotovljena identiteta osebe, ki je ogovarjala otroka. Z zbiranjem obvestil je bilo ugotovljeno, da v konkretnem primeru ne gre za sume storitve kaznivega dejanja. Policisti zoper osebo vodijo postopek o prekršku zaradi kršitve določil zakona o javnem redu in miru. Pri tem moramo poudariti, da policisti pri tem med drugim preverjajo tudi ali so podani vsi elementi glede odgovornosti osumljenca za podano kršitev v skladu z 8. členom Zakona o prekrških. Oseba je bila v preteklosti sicer že obravnavana za premoženjska kazniva dejanja in prekrške po javnem redu in miru, ne pa za tovrstne dogodke.

Zakon o prekrških, 8. člen

Kolikor ni v tem zakonu določeno drugače, se v postopku o prekršku smiselno uporabljajo določbe kazenskega zakonika glede silobrana, skrajne sile, prisiljenosti, neprištevnosti, naklepa, malomarnosti, dejanske in pravne zmote, storilca in sostorilca, napeljevanja in pomoči ter časa in kraja storitve kaznivega dejanja.

Na splošno lahko povemo, da se policisti takoj odzovemo na vsako obvestilo o dejanju/dogodku, v katerem so udeleženi otroci. Vsak primer obravnavamo individualno in preverimo vse okoliščine dogodka, poskušamo ugotoviti identiteto osebe, predvsem pa ugotoviti namen oz. motiv ogovarjanja otrok, oziroma ali je do dogodka sploh prišlo.

Pri tem bi poudarili, da policisti namenjamo veliko časa osveščanju otrok o pravilnem vedenju in odzivih v morebitnih nevarnih situacijah. Otrokom je potrebno pojasniti, kaj naj naredijo, kam naj se zatečejo v nevarni situaciji, kajti vsak stik, komunikacija z neznano osebo še ne pomeni nevarnosti. Otroke je treba učiti, da lahko neznani osebi odgovori na
vprašanje, vendar se v pogovor ne zapleta in da ostane na varni razdalji. Z neznanci naj ne odhajajo, četudi bi bile njihove ponudbe mamljive.

Policisti v okviru preventivnih predavanj po šolah opozarjajo otroke na okoliščine, ki so lahko v takšnih primerih zanje nevarne in kako naj reagirajo. Tudi starši lahko v pogovoru z otroci pojasnijo, kako se obnašati v stikih z neznanci. Tak pogovor ne sme potekati pod vtisom medijskega poročanja o takšnih pojavih.

Zelo pomemben je pogovor. Starši razmišljajo, da otrok ne bi obremenjevali v najnežnejšem obdobju njihovega življenja, vendar je ravno ta začetek zelo pomemben. Starši naj se ne pogovarjajo z otroki, kadar gre za odmevne primere, kadar so pod vplivom čustev, ampak s pomočjo pripomočka, lahko bi bil to strip ali knjiga in predvsem v mirnih situacijah na način, ki je sproščujoč in ne ogrožajoč.

 

Spletno uredništvo