Nihalka na Veliko planino po prisilni zaustavitvi v začetku lanskega decembra, torej pred dvema mesecema, spet vozi – na novih nosilnih vrveh.
Uradno so jo predali namenu v ponedeljek, 3. februarja, ko sta direktor družbe Velika planina Leon Keder in kamniški župan Matej Slapar točno opoldne tudi uradno prerezala trak.
»Našim obiskovalcem in ljubiteljem Velike planine sporočamo veselo novico, da smo pridobili obratovalno dovoljenje, tako da je nihalka od ponedeljka ponovno začela z obratovanjem po voznem redu. Po tem, ko smo v začetku decembra 2019 zaustavili nihalko zaradi menjave nosilnih vrvi, sta nas čakala dva meseca trdega dela. Po obsežnih delih, predvsem pa po nakupu in menjavi obeh nosilnih vrvi, je sledil tehnični pregled, po tem pa smo morali pridobiti še obratovalno dovoljenje,« je povedal direktor družbe Velika planina Leon Keder.
In zakaj je bilo treba tako na hitro zamenjati vrvi, ki so izjemnega pomena za varen prevoz potnikov z nihalko na Veliko planino?
Lahko bi namreč podaljšali obratovalno dovoljenje. »Zakonodaja podaljšanje obratovalnega dovoljenja sicer dovoljuje, če na napravi v preteklih letih ni bilo izrednih dogodkov in je bila pregledana v skladu s prepisi, kar nihalka zagotovo je bila,« pravi Keder.
»Tako je bil 2. in 3. decembra lani opravljen izredni pregled, ker smo želeli pridobiti podaljšanje obratovanja, vendar je pregled pokazal določene varnostne nepravilnosti v nosilnih vrveh. Zaradi tega Zavod za gradbeništvo ni podal pozitivnega mnenja, s katerim bi lahko podaljšali obratovalno dovoljenje nihalke. Naj poudarim, da nihče od preglednikov ali strokovnega osebja družbe ni pričakoval, da bodo nosilne vrvi v takšnem stanju, saj so bile periodično pregledovane v skladu s predpisi. V teh pregledih ni bilo nikakršnih napak na vrveh.
Vzrok, zakaj so se vrvi poškodovale, bo možno odkriti šele, ko bodo stare vrvi na tleh in jih bomo dali v podrobni pregled. Obstaja tudi možnost, da je prišlo do udara strele.«
Oglasil se je tudi župan občine Kamnik Matej Slapar: »Po zaustavitvi nihalke s strani inšpektorja v začetku decembra 2019 je bilo veliko različnih razprav in tudi očitkov, namenjenih direktorju in tudi meni. Dejstvo je, da je bilo jasno, da bo po 20 letih treba zamenjati nosilno vrv. Direktor je zatrjeval, da bo možno pridobiti podaljšano dovoljenje za pol leta, tako da da bi vrv zamenjali v marcu in aprilu 2020, torej v mrtvi sezoni. A odločitev inšpektorja je bila dokončna in gondola je bila do nadaljnjega ustavljena. Sledilo je usklajevanje in dobavljanje vrvi ter koordinacija na strani podjetja Velika planina.
Tukaj gre pohvala zagnani ekipi podjetja Velika planina pod vodstvom vodje obratovanja Andreja Potočnika, ki je dnevno premikala meje. Namesto da bi delo v celoti opravili tuji dobavitelji oziroma tisti, ki bi drago računali, so se dela lotili sami – domači mojstri, ki so delo opravili z odliko. Tudi vreme je bilo na naši strani. Fantje, kapo dol!«
Nihalka na Veliko planino bo tako od včeraj dalje obratovala po voznem redu. Od ponedeljka do četrtka bo vozila ob 9., 10., 12., 14. in 16. uri, v času praznikov in šolskih počitnic pa od 9. 17. ure, vsako polno uro. Sedežnica bo obratovala od petka do nedelje ter v času praznikov in šolskih počitnic od 9.30 do 16.15.
»Ko nam bo narava namenila zadostno količino snega, bomo začeli tudi z zimskimi aktivnostmi,« je še povedal Leon Keder. »Smučanje bo potekalo ob vikendih in v času šolskih počitnic, redni termini nočnega sankanja pa bodo ob petkih in sobotah. Prav tako bomo tudi letos urejali tekaške proge, njihova uporaba pa bo brezplačna. Odprli bomo tudi otroški zimski park v neposredni bližini otroške vlečnice Jurček. Tudi vstop v otroški zimski park bo brezplačen.«
Velika planina je trenutno pobeljena, zato vabijo ljubitelje pohodništva in zimske pravljice, da jih obiščete.
Primož Hieng