Pred dobrim letom (dne 22. 12.2017) sem na tem portalu napisal nekaj besed o neustrezno urejenem križišču v Krtini pri Dobu (občina Domžale), ki ločuje Spodnjo in Zgornjo Krtino in ki pesti (op. jezi, para živce) prebivalcem že več desetletij.
Takrat sem zapisal, da mineva že dobro desetletje, ko je Svet krajevne skupnosti Krtina obravnaval prvo skico prometne ureditve križišča v Krtini in da se je to zgodilo brez vsakršnega vedenja, ali je bila takrat za te potrebe sploh izdelana študija optimalne ureditve križišča.
Kajti že desetletje pred tem so predstavniki prebivalcev Krtine povedali, da predstavljena ureditev omejuje pretok prometa iz zgornje Krtine v spodnjo Krtino in obratno, da ne rešuje omejitve hitrosti na cesti Moravče – Želodnik skozi naselje, da ne povečuje varnosti šolske poti, da ne upošteva izjemnega povečanja števila priseljenih prebivalcev v treh novih zaokroženih naseljih (priseljevanje oz. novogradnje je izrazito že od leta 2006 in se je nadaljevalo vključno do leta 2018) in ne upošteva novih prometnih poti ob odprtju cestninske postaje v Krtini.
Zato se je zaradi rešitev omenjenih težav in največjega prometnega problema – prevelike hitrosti na regionalni cesti Moravče (kljub širitvi naselja je hitrost na moravški cesti, ob novem naselju še vedno “omejena” na 70 km/h) – predlagalo, da se tudi v Krtini umesti krožno križišče (krožišče) po zgledu ostalih krožišč v občini Domžale.
Zapisal sem tudi, da je bilo koncem leta 2016, v krajevnem glasilu zapisano, da je kljub vsemu boljša rešitev klasično križišče ter da se prebivalci bojijo, da to pomeni novo desetletje čakanja na krožišče ali križišče ali “krokrižišče”, kar je za prebivalce popolnoma vseeno.
No, načrtovalcem pa očitno tudi.
No, pa se je v predvolilnem (lokalnem) letu, jeseni 2018 zgodilo, kar smo čakali. In sicer novo križišče, ki pa je večini prebivalcev, vsekakor pa ogromni večini staršev vrtčevskih in osnovnošolskih otrok ob slavnostni otvoritvi, povzročilo čisto nejevero, bes in začudenost, saj je obstoječe križišče postalo le lepotno popravljeno križišče z opozorilnimi svetlobnimi znaki, dejansko kot je bilo prej, le kot sem zapisal; z edino razliko – da je novo in posledično, lepo za oko.
Prebivalci smo dejansko pričakovali križišče s čisto pravimi semaforji, kjer se bodo avtomobili morali zaustavljati, ne pa dejansko zgolj zmanjševati hitrost. In kaj so na to porekli velemožje v KS Krtina? Povedali in zapisali so, da bodo situacijo spremljali in ocenili ali se bo pokazala potreba po semaforjih.
Človek se ob tem ne more niti kislo nasmehniti.
Po domače povedano to pomeni, še naslednje desetletje nespremenjeno stanje in nadaljevanje splošne nevarnosti na verjetno najbolj obremenjeni magistralni cesti v kraju Krtina.
Tekst in fotografije:
Roman Kolar, Krtina