Električna kolesa postajajo vse bolj priljubljena zaradi udobja, praktičnosti in mode. Temu je sledil tudi Martin Mertik z Vira pri Domžalah, ki je sicer tehnik računalništva s končano srednjo šolo.
Lotil se je namreč nenavadnega posla, v katerem je trenutno povsem sam. Izdeluje namreč nadvse zanimiva in imenitna električna kolesa. Trenutno ima v ponudbi dva modela, poimenoval ju je Frajer in Legenda.
Najprej nas zanima, kako je zašel v svet električnih koles, baterij in vsega, kar je s tem povezano.
»Že pred leti sem na kanalu youtube zasledil električno kolo z največjo hitrostjo 100 km/h,« pripoveduje Martin. »Takrat me je to začelo zanimati, ampak tako električno kolo je takrat stalo približno 12.000 evrov. Toliko denarja nisem imel. Potem sem čakal na ugoden trenutek, ki je zdaj zares prišel na vrsto.«
Izdelavo koles pod blagovno znamko Bull Bikes je začel tako rekoč iz nič, pove Martin:
»Najprej sem izdelal zeleno kolo iz serije downhill. Na začetku nisem imel nobenih pravih načrtov, le kupoval sem sestavne dele. To prvo kolo sem izdeloval leto in pol, tako je nastalo verjetno najmočnejše električno kolo v Evropi. Hitrost 100 km/h doseže v slabih štirih sekundah. Ponuja tudi regenerativno zavoro, s katero ob uporabi še dodatno polni baterijo in podaljša vaš domet, ki je že v osnovi približno 140 km.«
In kako je šlo naprej?
Martin nadaljuje: »Potem sem izdelal naslednje unikatno kolo, Cruiser, s široko balanco in še bolj atraktivnim izgledom. Obe kolesi sem prodal, s tem denarjem pa sem kupil prve okvirje za čisto novo serijo Cafe Racer. Nato sem si izdelal načrt, kakšne modele bom imel, kako bo izgledala spletna stran, kakšna bodo imena koles in tako naprej. Zbiral sem denar in začel sestavljati električna kolesa. Tako sta nastala kolesi Frajer in Legenda.«
Kot pravi Martin Mertik, je to bolj unikatna izdelava električnih koles: »Kolo Legenda je osnovna različica, zaklenjena na najvišjo hitrost 25 km/h, v primeru odstranitve blokade pa celo 40 km/h. Ima baterijo z največjo zmogljivostjo in dometom na trgu. Izgled kolesa je nekaj posebnega, je zanimivo, nenavadno in privlačno. Spominja na stil motornih koles z začetka 20. stoletja.« Pravi, da je električno kolo Frajer hitrejše, saj doseže hitrost do 90 km/h, čeprav je uradno ob prodaji zaklenjeno na 25 km/h. »Baterija s 2500 Wh je v povprečju petkrat zmogljivejša od baterij električnih koles, ki jih lahko kupimo v trgovini v cenovnem rangu 2500 do 3500 evrov. Kolo ima tudi lep barvni LCD zaslon, udoben sedež, udoben položaj in celo barvno kombinacijo lahko izberete.«
So njegova kolesa unikati, ima morda že redno proizvodnjo?
»Nekaj koles imam v zalogi,« pove Martin. »Ko jih zmanjka, moram naročiti nove sestavne dele in jih nato sestaviti ter dokončati. Ne vem še, kako bo v novem letu 2020. Kolesa sem predstavil na sejmu v Komendi, kjer je bil odziv prav neverjeten, zato pričakujem večje povpraševanje. Pozimi bom zbiral naročila, da se lahko pripravim in kupcem predam kolesa do spomladi. Zaenkrat bo prodaja izključno potekala osebno pri meni, saj želim, da Bull Bike vidijo v živo in se z njim zapeljejo na testno vožnjo.«
Pred začetkom vožnje z električnim kolesom se je seveda dobro pozanimati, kako je s polnjenjem.
»Polnilna mesta za avtomobile ne pridejo v poštev,« pravi Mertik. »Dovolj je le klasična 220-voltna vtičnica. Kupec ob nakupu kolesa dobi primeren polnilec, ki že v osnovi zagotovi hitro polnjenje v štirih urah. To so odlični rezultati, ker je že pri osnovnem modelu baterija z zmogljivostjo 840Wh, medtem ko je pri konkurenci največ 500 Wh, to pa je zelo pomembna razlika.«
Morda še o ceni? Koliko stane Legenda in koliko Frajer?
»Kolo Legenda stane 2390 evrov, medtem ko Frajer stane 3590 evrov,« odgovarja Martin. »Cena za Frajerja je bila postavljena na osnovi cene novega skuterja, seveda da ni kitajske izdelave. Še nekaj je treba vedeti: Frajer ima domet 180 km, če se ne poganja pedal. Če pa bi kolo poganjali, bi bil domet lahko tudi do 400 km. Tudi ta model ponuja regenerativno zaviranje, s katerim lahko ob daljših spustih ali normalni mestni vožnji prihranite do 20 odstotkov električne energije. Zato si dovolim trditi, da so kolesa cenovno izredno ugodna.«
Kakšna pa je Martinova vizija, lahko živi od tega posla?
»Lahko bi, ampak ne bi imel dovolj denarja za nadaljnja vlaganja. Moja vizija gre v to smer, da podjetje ostane relativno majhno, da lahko s pomočjo še kakšnega sodelavca naredim vse. Ne želim, da to postane rutina, želim si, da si za vsako kolo vzamem čas, da bo zares dobro. Izredno sem vesel, da se za moji dve kolesi poleg končnih uporabnikov zanimajo tudi kmečki turizmi, hoteli in apartmaji, ter tisti, ki kolesa oddajajo za krajše ali daljše najeme. Konec novembra bom predstavil še štiri nove prototipe električnih koles. Zasnova koles bo podobna, na voljo pa bosta tudi moška in ženska različica,« je sklenil Martin Mertik.
Primož Hieng