42 000 veljavnih glasovnic
Pobudniki referenduma so vložili več kot 48.000 podpisov za razpis referenduma o zakonu drugem tiru. Ko pa je strokovna služba Državnega zbora glasovnice pregledala in preštela, se je štetje ustavila pri številki 42.000 veljavnih glasovnicah.
Ali bo referendum hkrati z letošnjimi predsednišlimi volitvami?
Naj spomnimo, da je pobuda nastala potem, ko se je izkazalo, da ima finančna konstrukcija o tej gradnji v zakonu kar nekaj spornih in slabo opredeljenih navedb. Pobudniki referenduma so ob vložitvi izrazili željo po kar najbolj smotrni rešitvi datuma izvedbe referenduma, referendum bi namreč lahko izvedli hkrati z letošnjimi predsedniškimi volitvami.
Predsednik Državnega zbora RS Milan Brglez (sicer član vladajoče stranke SMC) se temu izogiba. Je v ozadju tega izogibanja strah, da bi referendum uspel? Po zakonu mora biti namreč dosežen tudi kvorum udeležbe, da je referendum veljaven. Če bi bil namreč referendum na isti dan kot predsedniške volitve, bi kvorum bil zagotovo dosežen. Igra vladajoča stranka SMC na karto morebitne slabe udeležbe in s tem padec referenduma? Bosta strah pred referendumskim uspehom ter neenotnost vladajoče koalicije glede samega drugega tira razlog, da bomo morali volivci v zelo kratkem času dvakrat na volišča? Ima naša država res toliko denarja, da si lahko privošči takšno finančno potratnost? Tisti, ki se istemu datumu upirajo, so po ocenah predsednika civilne iniciative antidemokrati, saj v demokraciji velja načelo, naj čim več ljudi odloča o čim več stvareh. Tudi primeri iz drugih držav kažejo, da se referendumi, če le obstaja najmanjša možnost, združijo z ostalimi odločitvami državljanov (npr. volitve itd.), saj je to tudi finančno najugodnejše.
Predlog za kazenski pregon Mira Cerarja in njegove vlade
Predsednik civilne pobude Davkoplačevalci se ne damo, Vili Kovačič, pa je na okrožno državno tožilstvo podal tudi predlog za kazenski pregon premierja Mira Cerarja in vlade. Prepričan je, da sta tako vlada kot Cerar zavestno in z namenom oškodovanja zavajala davkoplačevalce v zvezi s projektom drugi tir. “To ni drugi tir, ampak druga proga. Uporabljajo izraz drugi tir za gradnjo nečesa drugega. Od leta 2015 poudarjajo, da bo cena 1,4 milijarde, leta 2017 pa so začeli govoriti o slabi milijardi evrov. Nedopustno je, da vlada in premier zavajata javnost glede finančne izvedbe drugega tira,” je še dejal Kovačič.
Janez Stibrič