“Uvedli so nacionalno preverjanje znanja, s šiframi in tako tajno, kot bi šlo za državno varnost”

“Ena največjih hinavščin je državni izpitni center. Uvedli so nacionalno preverjanje znanja, s šiframi in tako tajno, kot bi šlo za državno varnost. Denar so zapravljali tudi tako, da so to uvedli tudi v šestem razredu in nato še v tretjem, zdaj pa naj bi celo vse predmete nacionalno preverjali. Seveda, zato ker imajo denar, ker jih minister ne ustavi. Glavna zanka nacionalnih preverjanj je, da odgovorni zanje trdijo, da spremljajo razvoj in napredek, in ne vem, kakšne neumnosti še. Če niso sposobni na modelih izračunati in ugotoviti stanja v šolstvu, so zanič. To je, kot da bi moral spiti cel sod vina, da bi ugotovil, kakšno vino je notri. Metodološko in finančno uničujejo sistem. Nacionalno preverjanje so hoteli uvesti kot korektiv učnega uspeha. Predstavljajte si, da otrok v eni uri pokaže neko znanje in je to več vredno kot ocena od prvega do devetega razreda. Vrednost teh nacionalnih preverjanj je popolna ničla. Edino, kar preverjajo, je, ali je otrok sposoben birokratsko prebrati 10 ali 12 pol papirja — in nič drugega. Ravnatelj osnovne šole Prule, diplomiran literarni komparativist, ki je imel tudi del slavistike in je tudi pisatelj, tega ne reši! Nihče ne reši, ker je tako zapleteno in neumno. Ta hobotnica pa prepričuje celo Slovenijo, kako je to pomembno, in žre denar. Gospod minister bi moral vedeti za vse te hobotnice in jih poskušati omejiti.”

Dušan Merc, (upokojeni) ravnatelj, ki je kar 32 let vodil Osnovno šolo Prule

Vir: Delo, 8. 12. 2018, str. 7 (Barbara Hočevar: Imamo ekscesno šolo, ki je polna hinavščine do otrok)