V Ljubljani sistem mreže parkirišč Parkiraj in se pelji (P+R) deluje odlično, prva domžalska garažna hiša P+R pa je bolj ali manj skoraj prazna.
Prvo domžalsko garažno hišo Center Domžale P+R so zgradili z izdatno pomočjo evropskih evrov (pribl. 80%). Odprta pa je od septembra 2015, slavnostno odprtje pa je bilo 10. avgusta.
Čeprav so hoteli (»odgovorni«) občinski možje z novo pridobitvijo pregnati smrdljive jeklene konjičke iz mestnega središča, jim to še do danes žal ni uspelo. Pred odprtjem so sicer napovedovali, da bodo v garaži množično parkirali predvsem vozniki, ki se v Domžale pripeljejo iz sosednjih občin in v Domžalah za pot v službo prestopijo na javna prevozna sredstva, vendar se to ni zgodilo. Ker je večina med redkimi uporabniki garaže v njej parkirala manj kot eno uro, ko je parkiranje še brezplačno, tudi izkupiček od parkiranja sploh ni omembe vreden, a na občini menda še ne razmišljajo o morebitnem znižanju cen.
Pravijo, da je garažna hiša del regionalnega projekta ljubljanske urbane regije. V občinskih načrtih je bilo, da se bo promet povečeval postopoma. Uspešnost naložbe pa naj bi se pokazal šele po poteh letih poslovanja. Zaradi evropskih sredstev mora objekt garažne hiše zagotavljati izključno sistem parkirišč P+R, zato bi se moralo ne samo v občini, ampak tudi v pokrajini marsikaj spremeniti oz. izboljšati.
Predvsem bi že zdavnaj morala obstajati enotna vozovnica in povezanost vseh javnih prevoznikov, na kar pa menda občina nima nobenega vpliva.
V garažo se lahko zapeljete le z mestno kartico, ki naj bi jo kmalu nadgradili, saj bo z njo mogoče uporabljati še nekatere druge storitve.
Menda je Toni Dragar, župan Občine Domžale, zaradi zgrešene (za zdaj) naložbe dobil kar nekaj novih sivih las.
Od nje imajo še največ koristi redki plezalci na njeni steni in družine z majhnimi otroki.
Tekst in foto: L. K.