Kamnik kot turistična destinacija je že drugič zapored dosegla rekordno število obiskanosti, in sicer tako pri številu prihodov kot pri številu nočitev gostov.

Po podatkih Statičnega urada Slovenije je v letu 2018 Kamnik kot turistično destinacijo obiskalo 35.955 gostov, ki so skupaj opravili 97.230 nočitev.

Povprečna doba bivanja znaša 2,7 dni, če upoštevamo samo tuje turiste pa 3,1 dan. Na Statističnem uradu opozarjajo, da zaradi spremembe metodologije neposredna primerjava s prejšnjimi leti ni možna, vsekakor pa velja, da se Kamnik krepi kot privlačna turistična destinacija v osrednji Sloveniji.

»To so podatki, ki so zadovoljivi in so plod trdega dela več deležnikov skozi vse leto,« pravi direktor Zavoda za turizem, šport in kulturo Kamnik dr. Tomaž Simetinger, ki dodaja:

»Ti podatki so odraz dobrega dela turističnih ponudnikov v Kamniku in okolici, ki se trudijo na tem področju, za kar se jim iskreno zahvaljujem, hkrati pa so tudi pokazatelj, da ekipa oddelka turizem na Zavodu deluje dobro na področju promocije celotne destinacije.«

Zavod za turizem, šport in kulturo Kamnik dobro sodeluje tudi s Slovensko turistično organizacijo, kot vodilno tovrstno organizacijo v Sloveniji, ter s Turizmom Ljubljana, kot izredno pomembnim partnerjem znotraj regije Osrednja Slovenija.

Vrhunec sezone sicer še vedno predstavljata poletna meseca julij in avgust, ko Kamnik zabeleži kar 31 odstotkov vseh prihodov oziroma 39 odstotkov vseh nočitev. To je tudi ključni razlog, da največje število prihodov in nočitev Kamnik kot turistična destinacija opravi v drugi polovici leta. Vsekakor je opazno tudi podaljševanje sezone v jesenske dni, kar je moč opaziti tudi pri obisku osrednje TIC točke na Glavnem trgu, ki jo obiščejo tudi enodnevni gostje. Tu se je septembra število obiskovalcev dvignilo tudi za 50 odstotkov in še jeseni so obiskovalci spraševali po razpoložljivih kapacitetah v kampih in penzionih. Prvič se je tudi zgodilo, da je Kamnik kot turistična destinacija decembra dosegel več prihodov in nočitev kot oktobra.

»Očitno se Kamnik krepi tudi kot zimska destinacija, kar je posebej dobrodošlo,« pravi vodja oddelka turizem na Zavodu za turizem, šport in kulturo Kamnik Nina Irt in dodaja: »Podaljševanje sezone iz poletnih mesecev v jesenske in krepitev zimske sezone je eden pomembnejših ciljev začrtanih v Strategiji za razvoj in trženje turizma v Občini Kamnik, ki mu pri promociji destinacije tudi sledimo.«

Statistični podatki o prihodih in nočitvah v Kamniku kažejo na večji delež obiskanosti tujih gostov napram domačim. Tako so v letu 2018 65 odstotkov prihodov predstavljali tuji gostje, 35 odstotkov pa domači. »Zato smo se letos odločili, da bomo ob krepitvi promocije v tujini dodatno okrepili promocijo destinacije tudi na domačem trgu,« pojasnjuje Nina Irt.

Največ tujih turistov je sicer še vedno prispelo iz Italije (3355), Hrvaške (2648) in Nemčije (1563).

Slednji so na lestvici prehiteli Izraelce. Italijani so opravili tudi največ nočitev (8577), sledijo Hrvati (8074) in Nizozemci (7313). Slednji v Kamniku preživijo tudi največ časa, saj je njihova povprečna doba bivanja 4,7 dni.

»Ravno zato smo se odločili, da bomo letos okrepili digitalno promocijo destinacije na nizozemskem trgu,« pojasnjuje Nina Irt.

Nato pa je še dodala: »Poleg tega z digitalno promocijo vstopamo tudi na britanski in španski trg. Predvsem slednji se zdi izrazito perspektiven, saj že sedaj brez posebne promocije beležimo relativno visok obisk španskih gostov

»Kljub temu, da smo že leta 2018 dosegli številke iz Strategije razvoja in trženja turizma v Občini Kamnik, na tem področju v kamniškem turizmu vidim še veliko priložnosti,« pravi dr. Tomaž Simetinger in nadaljuje: »Predvsem mislim, da je čas, da se ne oziramo več samo na gole številke, ampak da celovito pogledamo ponudbo celotne destinacije.

Naš cilj ni, da bi Kamnik postal masovna turistična destinacija, ampak želimo še naprej staviti na zeleni aktivni turizem.

Verjamem, da to lahko dosežemo, če bomo skupaj z vsemi ponudniki še naprej korakali z roko v roki proti temu cilju.«

Za več informacij:

Samo Trtnik
gsm: +386 40 433 628
e-mail: [email protected]