Motorna ladja Kamnik, ki je bila zgrajena kot zadnja iz serije petih sestrskih ladij (Velenje, Celje, Maribor, Kranj) je 8. marca 2011, odšla v pokoj in razrez. Prevzeli so jo 30. maja 1977 v ladjedelnici v Osaki na Japonskem, njen prvi poveljnik pa je bil kapitan Marijan Lazić.

Bila je večnamenska ladja, ki je lahko prevažala razsute in generalne tovore ter največ 232 kontejnerjev. Zaposlena je bila pretežno v linijski dejavnosti, in sicer na liniji okoli sveta, na liniji Sredozemlje – Srednja Amerika – pacifiška pristanišča ZDA in Kanade, zadnja leta pa na liniji Srednji vzhod – Daljni vzhod.

Tehnični direktor Splošne plovbe Portorož Boris Vidmar pravi, da je bila za takratne razmere bila moderno opremljena z najnovejšimi navigacijskimi napravami. Bila je namreč med prvimi ladjami Splošne plovbe s satelitsko navigacijo, s centralnim avtomatskim kontrolnim sistemom v strojnici, s popolnoma klimatiziranimi bivalnimi prostori in sofisticirano tovorno opremo, katere dvigala lahko posamično in na mah dvignejo tovor do 120 ton teže.

Poganjal jo je pogonski stroj, ki je bil izdelan v ladjedelnici Mitsui in je imel moč 6319 kW (9400 KS). Polno natovorjena je dosegala hitrost 15 vozlov pri dnevni porabi 34 ton težkega goriva. Na ladji je bilo prostora za 36 članov posadke, večinoma pa je posadka štela nekaj več kot 20 članov.

Ladji Kamnik so Kamničani izrekli dobrodošlico v nedeljo, 8. avgusta 1977, na sidrišču pred Piranom. Med gosti iz občine Kamnik sta bila predsednik Občinske skupščine Franc Svetelj in botra ladje, predmetna učiteljica likovne vzgoje in zgodovine na OŠ Stranje Majda Šteblaj, ki je celo prekinila dopust, ker je želela biti prisotna na sprejemu.

Kot so zapisali v glasilu Splošne plovbe so »Kamničani svojo ladjo pozdravili tudi s pristno domačo pesmijo in plesom, saj je bila v delegaciji tudi folklorna skupina in obvezni trio s kmečko harmoniko«.

»Ladja Kamnik bo v zgodovini Splošne plovbe zapisana z zlatimi črkami,« pove Boris Vidmar, tehnični direktor Splošne plovbe. »To je ni bila ladja z najdaljšim stažem v podjetju, saj je tovore pod zastavo Splošne plovbe prevažala častitljivih 33 let ter 9 in pol meseca. V torek, 8. marca 2011, na Dan žena, smo jo v indijskem pristanišču Alang prodali v razrez za staro železo. Splošna plovba bo občini Kamnik kot spomin na ‘njeno’ ladjo, podarila tablo z imenom ladje.«

Še nekaj podatkov o ladji: nosilnost je znašala 18.430 ton, dolga je bila 147,7 metra in široka 22,9 metra, ugrez pa je znašal 9,36 metra. Premer ladijskega vijaka je 5,1 metra, teža enega sidra pa 5,25 tone.

Primož Hieng