Na včerajšnji izredni seji državnega zbora je na dnevnem redu predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o zdravstveni dejavnosti, EPA 1917–IX. Predlog zakona je bil v parlamentarno proceduro vložen po rednem postopku. Prva obravnavo predloga zakona je bila opravljena na redni februarski seji državnega zbora 30. januarja 2025 ter druga obravnavo na redni marčevski seji državnega zbora 27. marca 2025.
Nato pa naj bi vsi poslanci iz danes na jutri prejeli sklic izredne seje za tretjo obravnavo predloga zakona. V Državnem zboru Republike Slovenije se tako očitno nadaljuje praksa, ko se brez verodostojne argumentacije, temelječe na Poslovniku državnega zbora, zlorablja parlamentarne postopke in ustvarja namišljena izredna stanja, saj smo take manevre že zasledili v zadnjih dveh letih.
V Poslanski skupini SDS so zapisali, da so “pričakovali, da bo predsednica državnega zbora zaščitila avtonomnost in neodvisnost zakonodajne veje oblasti pa tega, žal, ni storila.”
Drugi odstavek 58. člena Poslovnika državnega zbora je namreč povsem jasen: »Izredno sejo lahko skliče predsednik državnega zbora na predlog vlade ali po sklepu kolegija, kadar gre za zadeve, ki jih ni mogoče odlagati in jih ni mogoče pravočasno uvrstiti v dnevni red redne seje, če:
- se predlaga sprejem zakona po nujnem postopku,
- je odločitev državnega zbora vezana na rok, določen z ustavo, z zakonom, s tem poslovnikom ali s pogodbami, na katerih temelji Evropska unija,
- gre za zadeve v zvezi s prenehanjem in potrditvijo mandata poslanca, imunitete poslanca ali drugih nosilcev javnih funkcij ali za zadeve v zvezi z volitvami, imenovanji in razrešitvami,
- gre za odločitve iz 92. člena ustave.
V Slovenski demokratski stranki so zapisali, da “bi sodelovanje na seji pomenilo podporo nadaljnjemu kršenju Poslovnika državnega zbora in izrabo moči parlamentarne večine, zato smo na podlagi 2. odstavka 65. člena poslovnika napovedali obstrukcijo oziroma odsotnost vseh članov Poslanske skupine SDS na 99. izredni seji državnega zbora.”