“Ob umetni inteligenci potrebujemo tudi nova pravila o varstvu potrošnikov”

Evropska komisija je včeraj predstavila belo knjigo o evropskem pristopu k umetni inteligenci. S tem odpira široko posvetovanje s civilno družbo, industrijo in akademiki držav članic o konkretnih predlogih o umetni inteligenci.

Tehnologija na področju umetne inteligence in avtomatiziranega odločanja se razvija z izjemno hitrostjo. Vzporedno s tem razvojem pa se spreminjajo tudi razmerja do potrošnikov. V Evropski uniji moramo zagotoviti ustrezna pravila o varnosti in odgovornosti za izdelke in storitve v digitalni dobi. Evropski poslanci so na februarskem plenarnem zasedanju tako potrdili resolucijo, s katero Komisijo pozivajo k naboru pravil za zaščito potrošnikov v kontekstu umetne inteligence.

V skladu z EU zakonodajo morajo trgovci potrošnike obvestiti, kdaj je bila cena blaga ali storitev prilagojena na podlagi računalniške obdelave podatkov.

Poslanci so poudarili, da še zlasti v zvezi z medicinsko, pravno in računovodsko stroko ter z bančnim sektorjem, morajo biti vedno ljudje tisti, ki so odgovorni za računalniške postopke, in lahko vedno razveljavijo sistemske odločitve.

EU zakonodaja na tem področju mora biti prilagojena vsem izzivom in tveganjem, saj razvoj tehnologije napreduje z izjemno hitrostjo. To je pomembno za nadzor enotnega trga. Romana Tomc, članica odbora IMCO v Evropskem parlamentu, je ob tem povedala: »Upam, da bo Komisija poleg bele knjige kmalu predstavila tudi predloge za izboljšanje varnosti izdelkov (denimo igrač in naprav) ter pravila o odgovornosti za izdelke z umetno inteligenco«.