V času poletnih zastojev se marsikdo vpraša po zdravi pameti, predvsem, ko vidi s kašno vnemo se, v najhujših turističnih mesecih, opravljajo dela na cesti. Kdo je kriv za slabo stanje na cestah? In ali bi se temu lahko izognili, vsaj med poletnimi zastoji?
Vzrok | Glavni akter/krivda |
---|---|
Slaba infrastruktura | Ministrstvo za infrastrukturo, DARS |
Sezonska dela brez koordinacije | DARS, občine |
Rast prometa in tranzit | EU politika, turizem, gospodarstvo |
Slaba vozniška kultura | Vozniki, pomanjkanje nadzora |
Šibek javni prevoz | Vlada, Slovenske železnice |
1. Infrastruktura (država in DARS)
-
Neustrezna širina cest: številni odseki (npr. ljubljanski obroč, A1 proti Primorski) niso bili posodobljeni kljub rasti prometa.
-
Prepočasna modernizacija: nekateri ključni projekti se vlečejo več let (npr. razširitev Štajerske avtoceste pri Domžalah, 3. razvojna os na Koroškem).
-
Vzdrževalna dela poleti: obnavljanja ravno v glavni turistični sezoni povzročajo največje zastoje.
Odgovornost tako vedno pade ma stran država (ministrstvo za infrastrukturo), DARS, včasih tudi lokalne občine.
🚘 2. Rast prometa (tudi tuji tranzit)
-
Slovenija je tranzitna država za tovorni promet in mnoge turiste (Avstrija–Hrvaška, Italija–Madžarska).
-
Število registriranih vozil v Sloveniji stalno narašča – skoraj 1,2 avtomobila na prebivalca.
-
Veliko voznikov uporablja osebna vozila namesto javnega prevoza.
🧍♂️ 3. Vedenje voznikov
-
Zavorna kultura: vozniki pogosto nenadno zavirajo in s tem povzročajo t. i. “duhove zastojev”.
-
Vožnja po prehitevalnem pasu brez potrebe.
-
Neumikanje reševalnega pasu ali napačno razvrščanje pri deloviščih.
🔧 4. Pomanjkanje načrtovanja in usklajevanja
-
Gradbena dela niso dovolj koordinirana med regijami in institucijami.
-
Ni učinkovitih alternativnih poti ob zaporah (npr. za tovorna vozila).
-
Javni promet ni dovolj privlačen (npr. zanesljivost vlakov, pogostost avtobusov).
Odgovornost: država, občine, infrastruktura železnic in javnega prevoza.
Seveda je vedno glavna krivda na strani vlade, oziroma na strani krovnega ministrstva, medtem, ko je na drugem mestu prav DARS, ki v Sloveniji po načelu monopola ureja stanje na cestah.

Kako se lahko pripravite, predvsem v primeru, da potujete z otroci?
-
Uporabite spletne prometne kamere, da se izognete presenečenjem – na ViaMichelin, Prominfo ali WeatherBug lahko spremljate trenutno stanje na ključnih odsekih, npr. R3‑642 Ig–Ljubljana (Peruzzijeva) in R2‑409 Brezovica–Vrhnika – 24ur.com+2weatherbug.com+2weatherbug.com+2.
-
Načrtujte alternativne poti – pri gradnji ali posegih (Šentvid, Medvode) preusmerite pot po starih regionalnih cestah, če je možno.
- vedno imejte v vozilu dovolj vode in prigrizke, saj nikoli ne veste koliko časa lahko stojite na cestah, medtem, ko na avto pripeka sonce.
Portal OS