Suzana Kos (Sobotna priloga Dela, Na rast prihodkov trgovine je vplivalo tudi povišanje plač v javnem sektorju, 10. 8. 2019, str. 9): Svoje trgovine imate tudi v Srbiji in na Madžarskem.
Tudi, ker se je za rast treba širiti z omejenega slovenskega trga. Madžarska dosega izjemno gospodarsko rast, sicer imamo vseh šest trgovin v Budimpešti, ki je v izrednem razcvetu, tako poslovnem kot turističnem, saj imajo več kot deset milijonov obiskovalcev na leto. Tam se srečujemo s pomanjkanjem delovne sile.
Letos pa smo s špansko grupacijo Tendam vstopili tudi na avstrijski trg, na to sem zelo ponosna. Tja smo vstopili z dvema njihovima blagovnima znamkama Springfield in Women’secret —, pokrili smo vso regijo oziroma mesta Gradec, Dunaj in Linz. Ne iščem samo novih blagovnih znamk, temveč tudi nove trge. Avstrijski trg je namreč zelo razvit, delamo pa s Španci, ki so zelo fleksibilni, kar je nujno za uspeh, saj so se tako trgi kot tudi potrošniki zelo spremenili.
Druga stvar, s katero se intenzivno ukvarjamo, je uvedba spletne prodaje. Pred dvajsetimi leti, ko smo odpirali prvo trgovino, sem se spletne trgovine zelo bala. Kako ji bomo konkurirali, sem se spraševala, a nam v tem obdobju ni bila resna konkurenca. Zdaj pa je zadnji trenutek, da stopimo na ta vlak. Gre za tehnološko zelo zahtevno področje, spletno prodajo bomo uvedli septembra na dveh trgih, slovenskem in hrvaškem, nato pa še drugje. Kupili smo IBM-ov program, s katerim delajo zdaj slovenski razvijalci, za distribucijo bodo skrbeli uveljavljeni specializirani logisti.
Sama sicer nisem privrženka spletnih nakupov, ker rada vidim in otipam stvari, generacije kupcev in njihove navade pa se spreminjajo.
Ko smo analizirali trg in se pripravljali na zagon spletne trgovine, smo ugotovili, da se prek spleta proda največ obutve, predvsem superg, veliko pa tudi otroških oblačil, tretja zadeva, ki dosega velik delež, pa so kavbojke.
Helena Draškovič, skoraj tretjinska lastnica Magistrat Internacional, ki jo tudi vodi