Več kot 3700 voznikov, starih do 24 let, se je prijavilo v izbor Najboljši za volanom

Več kot 3700 do 24 let starih voznikov, ki jim je mar, kako varne so in bodo naše ceste, se je prijavilo v izbor Najboljši za volanom. Sklepno dejanje – polfinale in finale – je znova gostil AMZS center varne vožnje Vransko. Najboljši se je domov odpeljal v novi ford fiesti …

Dejstvo je, da so prav mladi vozniki tisti, ki na cestah še vedno (pre)večkrat zaidejo v težave. Žal tudi tiste najbolj usodne. Prav pa je, da mladi dobijo priložnost dokazati, da mladost vendarle ni samo norost. Kot je izpostavil Matjaž Leskovar iz sektorja prometne policije, imajo mladi vozniki številne prednosti: so v boljši psihofizični kondiciji, imajo boljši reakcijski čas, ostrejša čutila in so bolj energični. Ključno pa je vse te prednosti združiti z izkušnjami, ki jih mladi vozniki še nimajo dovolj in iz tvegane skupine udeležencev v prometu narediti najboljšo. Ravno zato je AMZS letos znova organiziral izbor najboljšega mladega voznika Slovenije.

Odziv je bil odličen, saj se je uvodnega, obširnega spletnega testa lotilo skoraj dvakrat več mladi voznic in voznikov kot lani. To je najbolj očiten dokaz, da mladim ni mar, kako varne so slovenske ceste in da je izbor ena od pravih poti do pomembnega cilja: varnejših cest z manj žrtvami.

Najboljši novi mladi vozniki Slovenije, 23-letni Klemen Pongračič, je povedal, da pot do laskavega naslova, ki poleg ključev nove Fordove fieste seveda prinaša tudi vso odgovornost naziva, ni bila lahka. V temeljitem spletnem testu, v katerem je bilo treba pokazati širino znanja – ne le prometnih predpisov, temveč tudi mobilnosti – je več kot 3700 mladih začelo kvalifikacije za vstop v polfinale olimpiade vozniške zrelosti.

Najboljših sto je prišlo na asfalt AMZS centra varne vožnje na Vransko. Praktične vaje so bile letos ponovno zelo zanimive. AMZS, Policija RS in Rdeči križ Slovenije so jih zasnovali temeljito, nič ni bilo prepuščeno naključju, predvsem pa so mladi vozniki skozi vaje dodobra spoznali, kako nepredvidljiv je lahko promet.

Praksa teoriji vselej nastavi ogledalo. Voznice in vozniki so videli in priznali, da na cesti nujno potrebuješ tudi izkušnje. Prav to zavedanje je zmaga vseh sodelujočih.

Vodja AMZS šole vožnje in inštruktor varne vožnje Manuel Pungartnik, ki ima res veliko izkušenj z mladimi, je povedal, da opaža napredek: “Mlade voznice in vozniki k vožnji pristopajo vedno bolj osredotočeno. Raste zavedanje, da cesta ni igrišče.”

Izkušeni inštruktorji centra na Vranskem so v polfinalu in finalu znova odlično vodili dogajanje na delovnih postajah. Bili so dosledni sodniki in hkrati motivatorji, ki so z nasveti pri tekmovalcih v pravem trenutku učinkovito sprožali zavedanje okoliščin, ki dajo misliti. Osupli pogledi in nasmehi ob dvignjenem palcu so izkazovali odziv.

Mladi vozniki so na varen način odkrili prekletstvo štoparice, nepremišljenega hitenja. S hitrostjo narašča možnost za napako, tudi usodno. Trenutek nepozornosti in si ob zmago ter lepo nagrado. Sporočilo je bilo močno, nedvoumno, zlasti takrat, ko ga je vsak pri sebi preslikal v resnejše okoliščine.

V prometu je veliko možnosti za napako, to so dojeli vsi. Manj ko je časa in prostora za reakcijo, hujše so posledice. Namen je bil dosežen, to so v en glas pritrjevali tekmovalci. Vsebina deluje. Učili so se na lastnih napakah: prikolica v hipu podre stožec, če jo silovito potegneš in ob tem še pozabiš sprosti naletno zavoro.

A. M.
Vir: AMZS