Svetovno nogometno prvenstvo v Rusiji – zaslužek ali izguba?

Svetovno nogometno prvenstvo v Rusiji je po organizacijskih stroških med najdražjimi v zgodovini, saj samo priprave na prvenstvo so stale več kot 11 milijard evrov.

Vse priprave, to je gradnja novih stadionov, izboljševanje prometnih povezav, organizacija kulturnih dogodkov in druge stvari so skupno stale 11,3 milijarde evrov. Te stroške so plačali ruska država in zasebni investitorji.

Se bodo vse dosedanje investicije ruskemu gospodarstvu splačali?

Svetovno prvenstvo v nogometu je v Rusijo na tisoče, morda celo na milijone turistov. Medtem ko ruski uradniki pričakujejo tudi do 1,5 milijona turistov, so svetovalne družbe bolj zadržane in napovedujejo 500.000 turistov. Vendar je tudi slednja številka precej dobra, sploh če upoštevamo oceno, da bo vsak navijač povprečno potrošil 4.300 do 6.900 € za hrano, bivanje, spominke, zabavo in tako dalje.

Pritok denarja bi lahko dodal še 2,1-3,4 milijarde evrov poleg domače potrošnje. Tuji turisti so prispevali k rasti povpraševanja po hotelih in restavracijah, ne le v največjih mestih, ampak tudi v regionalnih središčih.

Doslej sta namreč samo dve državi profitirali iz organizacije svetovnega prvenstva v nogometu (ZDA 1994 in Francija 1998). Dejstvo pa je, da je Rusija zgradila ali prenovila dvanajst stadionov v enajstih mestih. In to zagotovo nekaj šteje!

Predvsem pa se , da je organizacija velikih mednarodnih dogodkov, kot je svetovno prvenstvo, predvsem odlična PR strategija in ne toliko gospodarski ukrep.

S. P.

Vir: KLIK

Pripisano

Na vse pripravljene ruske organizatorje mundiala je presenetila velika žeja številnih navijačev, ki so izpraznili zaloge piva v gostilnah in pivnicah v Moskvi. Moskovski gostilničarji bodo veliko pivsko krizo reševali s pomočjo avstrijske zasebne pivovarne, ki je proti Rusiji že napotila prvi konvoj 20 vlačilcev z dragoceno tekočino.

“Na tovornjake smo naložili 840.000 pločevink oziroma vsega skupaj 420.000 litrov piva ter jih poslali proti Rusiji,” je dejal Bernhard Prosser, izvršni direktor za prodajo in marketing pri podjetju Egger Getränke. (STA)