Posplošeno mnenje med vozniki, da napačno gorivo uniči motor, ne drži popolnoma. Je pa res, da to za motor ni najbolj zdravo, veliko večja škoda pa nastane, če v dizelski motor nalijete bencin.

Bencinski hlapi se namreč v dizelskem motorju kljub visoki stopnji kompresijskega razmerja ne vžgejo. Ko motor že zakašlja ali obstane, pride do čezmernega trenja in poškodb v napajalnem sistemu, saj bencin nima takšnih mazalnih lastnosti kot plinsko olje.

In kaj storiti, ko ugotovimo napako? Če smo že speljali, se čim prej ustavimo, če smo napako opazili med točenjem, prekinemo s točenjem napačnega goriva, avtomobila ne vžigamo, v obeh primerih pa je najbolje poklicati vlečno službo, ki naj avto zapelje do avtomobilskega servisa.

Znaki, ki nakazujejo vsebnost napačnega goriva, so taki, da se iz izpuha začne kaditi, motor izgubi moč, elektronika pa zabeleži padec tlaka goriva in preklopi na pomožno delovanje. Motor deluje neenakomerno, na armaturni plošči pa se prižgejo opozorilne lučke, ki jasno nakazujejo, da je nekaj hudo narobe. Z zasilnim režimom delovanja se voznik še lahko nekako pripelje do najbližjega servisa, priporočljivo pa je, da vozilo umaknemo s ceste na varno in pokličemo vlečno službo. Potem v servisni delavnici očistijo posodo za gorivo, ves dovod goriva v motor in zamenjajo filter za gorivo, pregledati pa morajo tudi delovanje črpalke, ki je v tem primeru najbolj na udaru.

Zamenjav pri dolivanju goriva ni tako zelo malo, kot se mogoče zdi na prvi pogled (več kot 1000 na leto). Če se voznik takoj zave, da je storil napako, stroški niso veliki, menjava filtrov in drugih komponent pa je lahko precej dražja. Po izkušnjah serviserjev največ napak napačnega točenja goriva naredijo vozniki dizelskih avtomobilov, ki dolivajo bencinsko gorivo, nasprotnih primerov, se pravi dizelsko gorivo v bencinski motor, pa je približno 20-krat manj.

J.A.S.