Raziskava GWI Social, ki jo vsako leto opravijo analitiki podjetja GlobalWebIndex, je pokazala, da smo spletni uporabniki bolj kot kdajkoli prej zasvojeni z družbenimi omrežji. V povprečju imamo namreč odprtih kar sedem različnih računov na različnih platformah, na dan pa za te račune porabimo več kot dve uri svojega časa.

Vsaj eno družbeno omrežje

Glede na rezultate raziskave kar 98% vseh spletnih uporabnikov iz vseh starostnih skupin uporablja vsaj eno družbeno omrežje. V povprečju imamo 7,6 aktivnih računov, kar je seveda velika številka, vendar če pogledamo zgolj mlade (od 16 do 34 let), ti imajo računov še več, in sicer 8,7.

Uporabniki stari več kot 55 let imajo 4,6 računov, dejstvo pa je, da tudi starejši namenijo uporabi družbenih omrežij vse več časa.

Povprečno dve uri in petnajst minut na dan

Gledano globalno imajo največje število računov prebivalci Latinske Amerike (8,8) in Azije (8,1). Vsak uporabnik spleta na dan za družbena omrežja in ostale sporočilne aplikacije porabi dve uri in petnajst minut. Kljub temu, da se morda komu ta številka ne zdi visoka, je realnost taka, da ljudje v povprečju na spletu preživimo več ur na dan. Za družbena omrežja tako uporabimo več kot polovico celotnega časa, ki ga preživimo na spletu.

Iskanje aktualnih dogodkov

Spletni uporabniki dandanes uporabljamo družbena omrežja za informiranje o aktualnih dogodkih, hkrati pa preko njih ostajamo v stiku s prijatelji. Poleg tega je v zadnjem času močno v porastu gledanje videov. Kar 56% uporabnikov Facebooka je potrdilo, da je v zadnjem mesecu pogledalo vsaj en video, medtem ko je teh posameznikov na Instagramu in Snapchatu nekoliko manj, približno 40%.

Nakupovanje preko družbenih omrežij

Kar se tiče nakupovanja preko družbenih omrežij, ki naj bi se v bližnji prihodnosti precej razširilo, to ostaja dokaj skromno. Kljub temu, da veliko uporabnikov družbena omrežja uporablja za namene raziskovanja po raznih produktih, samo 13% uporabnikov starih med 16 in 24 let pravi, da bi jih gumb “Kupi” spodbudil k nakupu na družbenih omrežjih. Ta odstotek se z višanjem starosti manjša.

Najvišja stopnja rasti v Afriki in na Bližnjem vzhodu

V raziskavi so med drugim ugotavljali stopnjo zavzetosti med uporabniki družbenih medijev in ugotovili so, da stopnja raste. Sedaj znaša 90%, najvišja pa je v Afriki in na Bližnjem vzhodu (97%), najnižja pa je v Evropi (87%). Medtem ko daleč najvišjo zavzetost dosegajo mladi uporabniki (95%), zavzetost ne pada z leti, kajti tudi starejši od 55 let prav tako dosegajo 78%.

M. P.


Pod črto

Starejši uporabniki so v vse večji meri zainteresirani tudi za Twitter. V času od drugega tromesečja 2012 do konca prvega tromesečja letos je število uporabnikov, ki so stari od 55 do 64, naraslo za 79 odstotkov.

V zadnjih dveh letih je število uporabnikov, ki so uporabili mobilni internet, naraslo za 60,3 odstotka – na 818,4 milijona uporabnikov po svetu (oz. na 31 trgih, kjer GWI izvaja svoje meritve).